Väggen om mitt liv

Jag har en vägg i mitt rum där jag sätter upp saker som betyder något för mig. Det har blivit lite som en vägg om mitt liv. Det går att se vad jag har varit med om. Affischer från uppträdanden, biljetter, extra spännande kvitton, födelsedagskort, tidningsutklipp, godispapper och fina lappar som jag fått. Varje sak har sin historia.

Jag ska bara lämna ämnet en snabbis och säga att jag har valt nummerlista och ändå blir det punktlista. Skärpning blogg.se!

  1. Carmina Burana i Botkyrkahallen. 200 körsångare, 100 personer i orkestern och en cirkusföreställning. Maffigt var det.
  2. Min kör gjorde en föreställning om Wolfgang Amadeus Mozart. Det var länge sedan. Jag tror att jag var 10-11 år. Här har jag skrivit om när den yngre generationen gjorde samma sak.
  3. Körens musikal med Motownmusik. Riktigt lyckat! Här och här kan ni läsa och här kan ni titta.
  4. Ett hemligt papper som lärarna skrev till varandra angående min sångteknik. Mina styrkor respektive svagheter.
  5. Norbusang 2010 i Malmö. Det har jag skrivit om här.
  6. Musikalen Existens som vi gjorde i skolan. Jag har skrivit om den här och här.
  7. Musikcafé med min kör. Här är det skrivet om det och här finns en video.
  8. Varje år som jag varit med i Spektrumkörerna har vi haft en supermysig julkonsert. Affischen har sett ut såhär de senaste åren.
  9. Konserten Mortal Concert som vi hade i skolan. Här och här har jag bloggat om den.
  10. Jag köpte en tavla av en kille som ritar och säljer. Sedan blev den aldrig inramad.
  11. Scengymnasiets kulturfestival! Här och här kan ni läsa om den.
  12. Min fina vän Natalie har sin första spelning utanför skolan med sitt band. Så himla lyckad kväll.


Jag fyller på vart efter jag får nya saker som jag vill sätta upp.


Kommentarer
Postat av: Aboud

Jag hade också Marabou SNÖ på min livvägg (när jag hade en sådan) ^^ vad är det för historia bakom din?

2011-12-01 @ 19:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0