För lite plats vs. För mycket plats

Jag är precis hemkommen från vårt genrep inför KULTURFESTIVALEN SOM ALLA BORDE GÅ PÅ. Vi har repat till klockan tio på kvällen både tisdag och onsdag. Jag ska bland annat sjunga fyra låtar med ensemblegruppen. Jag är ensam sångerska med sex stycken i "bandet". Ibland är det underbart. Man behöver inte anpassa sig efter någon annans röst. Man är friare på något sätt. När man sjunger flera stycken måste det vara samspelt och ingen får sticka ut mer än någon annan. Det behöver jag inte tänka på nu.

Dock har jag annat att tänka på. Nu, när jag är ensam frontfigur, måste jag hela tiden jobba sceniskt. Jag är inte van vid att ta så mycket plats. Mitt scenspråk är inte riktigt utvecklat. Jag vill ge publiken en bra show men kan liksom inte. Då är det lättare när man är två. Då kan man peppa varandra. Det är värst när man inte sjunger. När det är intro, outro eller gitarrsolo. Vad gör man för att slippa vara i fokus? När man är två kan man iallafall dela på fokuset. Jag ska ändå göra mitt bästa imorgon och på lördag, precis som jag gjorde idag. Det gick jättebra idag förresten (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0