Nypremiär av Wolfgang Amadeus Mozart

Min kör som jag går i nu heter Steens (Spektrum Teens) och kören för den yngre åldersgruppen heter Spektrum. När jag var yngre var jag med i Spektrum och år 2003 (åren går) så gjorde vi en föreställning om Wolfgang Amadeus Mozart. Vi sjöng sånger som Mozart skrivit och gjord som en liten teaterpjäs om hans liv. Vi bar även 1700-talskläder som vår körledare har beställt. Vi var då de enda i Sverige som hade en 1700-talsuppsättning med kläder för barn. I vilket fall så hade de som går i Spektrum nu en nypremiär av samma föreställning idag. Jag och min mor var och tittade. Dom var jätteduktiga. Jag fick en riktig nostalgitripp när jag insåg att jag kom ihåg de flesta texterna. Det var jättekul att se. Jag tog lite kort efter föreställningen.


Spektrum


Mozart


Vackra damer


Kommentarer
Postat av: Anonym

yes musikal3orna ska göra RENT, hur visste du det? :)

2010-05-19 @ 18:11:59
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0