Årssummering av 2016; Jan - juni

Hejhurärlägetva? Det är med årssummeringar är inte så dumt ändå, även om jag är lite sent ute. 2016 var ett händelserikt år. Jag gick från sjuksköterskestudent i Kalmar till sjuksköterska i Linköping. Vi tar en titt på resan dit. Klicka på bilderna så blir de större.
 
JANUARI
Årets första månad fick jag äntligen min kandidatexamen. Och så träffade jag ABBA
  
1. Vi kunde gå på vattnet till Kalmar slott
2. Här dubbelfiras godkänd c-uppsats och 40 månader ihop med min stora kärlek
3. Jag och min fina c-uppsatskompis Natalie busåkte till Växjö, gick in i en bröllopsbutik och sa att vi skulle gifta oss. Sedan provade vi massa brudklänningar.
 
FEBRUARI
Årets andra månad påbörjade min sista verksamhetsförlagda utbildning på sjukhuset. Jag hade klinisk examination (vilken möjligvis blev godkänd pga. ett par trosor) och gick en promenad med min cykel. Jag var på bröllop också.
  
1. Detta kort togs antagligen med tårar i ögonen (skicklig fotograf som kan fota trots suddig syn)
2. Snygg kille på bröllopsmiddag
3. Gav bort lite blod
 
MARS
Årets tredje månad bjöd på årets första konsert vilket är en av de mest fantastiska musikupplevelser jag haft. Jag erkände även min bisyssla i tvättstugan och gick utbildning i Barn-HLR.
  
1. Demonstrerade mot sexuella trakasserier
2. Åt våfflor på våffeldagen
3. Tog en cykelutflykt i vårvädret
 
APRIL
Under årets fjärde månad vann vi storvinst på lotto och gick på härliga vårpromenader. Vi dubbelköpte blommor. Jag var på tre arbetsintervjuer och lyssnade på Lalehs "Bara vara mig själv" hela den resan. Den stora skriftliga NKSE-tentan skrevs, som kan likställas med nationella proven för sjuksköterskor.
  
1. Häftig bild från promenad
2. Oväntat besök i duschen
3. Årets andra konsert - Melissa Horn och Moa Lignell
 
Jag aprillurades lite:
 
MAJ
Årets femte månad bestod av intensivt slutplugg och en stor lättnad därefter. Vi passade på att upptäcka Kalmar lagom tills det var dags att flytta därifrån. 
  
1. Kalmar vid hamnen
2. Jag var på Högalidsfestivalen. Högsta kvalitetsnivån bjöd Vera & Gina på. Kom ihåg dessa namn för de blir stora en dag. Se här till exempel. 
3. Vi fikade på fina Kläckeberga Lantcafé en solig dag när rapsfälten blommade.
 
JUNI
Under årets sjätte månad skedde de största förändringarna. Jag tog äntligen min sjuksköterskeexamen och flyttade till Linköping. Tog med mig familjen/familjen tog med mig till Bornholm innan jag påbörjade mitt arbete som livs levande och riktigt sjuksköterska på hematologiska kliniken.
  
1. Hela familjen vid Kalmar slott på postexamensutflykt
2. Nyutexad syrra med nya examenssmycken
3. Skickade in examensbevis osv. till socialstyrelsen för att få min legitimation. Viktiga papper.
 
Och hur det gick sen får ni se en annan gång. Kanske imorgon. Kanske i maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0