Nu slängs de sista lapparna

Fem kurser om människokroppen och dess sjukdomar har resulterat i åtta tentor skrivna i tentasal med andra som är lika nervösa. Min pluggteknik har under samtliga medicintentor haft sin grund i mina lappar. Exempel på detta finns här, här och här. Som jag har läst och funderat och suckat och gråtit över dessa lappar. Så mycket frustration, ångest och tankar på att skita i allt och gå i ide istället. Hur många gånger har jag inte tänkt att "Vad har jag egentligen gett mig in på?", "Hur kan någon NÅGONSIN lära sig allt det här?" och "Är det meningen att studenter ska behöva må så dåligt?". Men lapparna har varit till stor nytta. Kommer väl ihåg det underbara tillfället jag upptäckte att jag faktiskt kan repetera i sängen, och därmed få saker gjorda samtidigt som jag knappt behövde gå upp på hela dagen. Lyx. Många av lapparna hade jag sparat till framtida repetitioner. Men vet ni vad hörrni? Nu är alla slutexaminationer avklarade, salstentor godkända och hemtentor inlämnade. Nu slänger jag dem.
 
Den sista högen av lappar förevigades innan den slängdes i pappersinsamlingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0