När hemtentor ska in på söndagar

När tentor ska in på söndagar så blir jag nästan lite arg. Jag vet då att jag kommer sitta hela förbannade helgen bara för "att jag kan". Om jag kommer njuta av mindre stress på torsdag och fredag? NEJ verkligen inte. Bättre att tentan ska lämnas in på fredagen så att en slipper bry sig över helgen.
 
Ni kanske tänker "Men Elin, lämna in tentan på fredagen då.. så får du helgen fri". HAHA.... som om jag inte försökt. Tänker varje gång att jag ska plugga järnet så jag kan vara ledig så länge som möjligt men alltså det fungerar inte så. Kommer istället göra inget fast jag egentligen borde, och bli ledsen på mig själv för att jag bara glider runt och skjuter upp arbetet. Jag behöver liksom den där tidspressen för att göra det jag ska. Alltså; Tentainlämning på söndag = ingen helg.
 
MEN..
 
Jag lurade mig själv alldeles nyss och lämnade precis in min tenta PÅ EN TORSDAG när den ska in på söndag. Say what!? Hade jag precis framförhållning!!?!?!? Jajamän! Det är nämligen så att en resa till Köpenhamn är bokad till helgen. Alltså kan jag ju inte skriva tenta då heller. Då var jag ju plötsligt TVUNGEN att skriva och skriva fast det var flera dagar kvar egentligen. Nu har jag alltså ungefär fyra dagar ledigt tills nästa kurs börjar. Elin - Tentan. 1 - 0.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0