Jag hoppas att jag får mycket julklappar iår

Iår tycker jag att alla ska köpa julklappar till mig. Tycker att folk som inte ens känner mig ska överösa mig med gåvor. Detta för att högst upp på min önskelista står gåvobevis från organisationer som hjälper människor i nöd. Själv skänkte jag mina julklappspengar till Unicefs gåvoshopBlir sådan himla kontrast i tankegånen att gå från "Ska jag köpa doftljus med vaniljdoft eller kokosdoft i julklapp?" till "Ska jag rädda liv genom vätskeersättning eller vaccin?". Det finns så många julklappar att ge bort som betyder något PÅ RIKTIGT.
 
Tyckte Zara Larsson sa det så bra:
 
Köp julklappar som inte bidrar till miljöförstöring, extrem överkonsumtion eller känslan av tomhet när du köper materiella ting bara för sakens skull. Ge istället en gåva till någon annan som julklapp. Klickan HÄR för att ge bort exempelvis en get, ett skolår eller en cykel. Klicka HÄR för att hjälpa barn på flykt genom gåvor som hygienartiklar, vinterkläder och filtar.
 
Så kom igen och köp julklappar till mig nu, tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0