Musik och diskreta selfies är bästa tidsfördrivet på bussar

Jag har varit hemma på snabbvisit i Kalmar i helgen och haft min kliniska examination i professionskunskap. Professionskunskapen innefattar bland annat de praktiska moment som en sjuksköterska förväntas kunna, som att ta blodprov, blodtryck, sätta kateter, iordningställa dropp osv. Dessa examinationer brukar alltid vara de mest pirriga. Flera personer sitter alltså och bedömer om du utför slumpvis vald uppgift korrekt. Dessutom filmas du. Nervöst? Ja.
 
Men jag klarade det. Känns skönt att ha det gjort. Nu bär det av tillbaka till Västervik där jag ska ha min sista VFU-vecka på intensivvårdsavdelningen. Förresten gick mitt första nattpass bra. Var ju en aning nervös innan. Framåt klockan sex var jag dock tröttisen deluxe och somnade gott när jag väl kommit hem.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vad bra att du klarade den! :-)

2015-04-26 @ 05:16:46
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0