Jag har lagat stuvad blomkål

Av min fina syster fick jag en Linas matkasse i julklapp. Så himla bra present! Hela förra veckan lagade vi riktig mat istället för mackor, som jag annars har en förkärlek till. Vi lagade mat som var god, spännande och lite konstig. När vi plockade upp varorna blev reaktionen inte sällan "och vad är det här..?". Har nu både känt och sett hur selleri, blomkål och spetskål smakar och ser ut.
 
Dessutom har jag med dessa maträtter fått känna att jag faktiskt KAN laga mat. Vem trodde det egentligen? Som syrran så fint påpekade:

Den sista maträtten lagades i tisdags. Rotfruktspytt med korv och stuvad blomkål. Det såg så vackert ut när jag lade upp på tallriken att det knäpptes ett kort.
Blir ni inte hungriga?
 
Stuvad blomkål är inte precis något jag trodde jag skulle varken laga eller äta, men där satt jag i tisdags och tyckte att det var gott. Tänka sig. Idag åt jag dock upp de sista små blomkålsstackarna och kände inte riktigt samma sak. Kan hända att det blev lite för mycket där på slutet. Nåväl, man kan inte älska allt. Resten av det vi lagat har i alla fall varit super!

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, vad gött!

2014-01-30 @ 22:45:41
URL: http://tobehappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0