Sådant som får en att älska livet

Mitt munspel som jag fick i julklapp började tappa greppet för några månader sedan. Det började smygande komma fram andra toner som inte hade på mitt munspel att göra. Till slut var det inte kul att spela på det men som jag berättade i föregående inlägg tar det lite tid för mig att ta tag i saker. Jag skulle åkt in till butiken i februari men det har inte blivit av. När jag var inne i stan igår passade jag på att besöka Jam, där mitt munspel är köpt.

När jag kom in berättade jag att mitt munspel stämt ur sig. Butiksbiträdet berättade att munspel kan göra så ibland. Han provade att blåsa i munspelet med en cool blåsmaskin och sade att det var ganska trögt också så vi började titta på ett nytt. Han hittade bara ett i tonarten Cdur (vilket är tonarten jag vill ha) som var lite dyrare än det jag fått i julklapp. "Du kan ta det här" sade han.

Jag hade liksom räknat med att köpa ett helt nytt eftersom att jag inte hade något kvitto och det hade gått flera månader. Och så FICK jag ett helt nytt. Dyrare. Jag ville bara krama honom och ropa högt av glädje men jag sade "Åh tack!" och gick min väg. Det kändes som det var mer sansat. Jag har en ny favoritmusikaffär som ni förstår. Ta en titt in dit ni med! Kolla hemsidan.


Det ligger tre Jambutiker i närheten av varandra. De inriktar sig på olika saker. Jag köpte mitt munspel i gitarrbutiken. Ganska kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0