Att välja sånger

Jag har inte nämnt att jag sökt till olika folkhögskolor att plugga musik på till hösten men nu har jag nämnt det. Snart är det dags för audition. Exakt om en vecka är den första. Man ska skicka in noter i förväg om man vill bli kompad. Det vill jag. Men när jag ska skicka in är det väl bra att ha bestämt vilka låtar jag ska sjunga. Det har inte jag. Bestämt alltså. Jag ska sjunga tre sånger av olika karaktär. Jag står just nu och väger mellan nio sånger. Och imorse vägde jag mellan ingen sång. Och sedan fem sånger. Jag är alltså ganska splittrad och måste skicka in sångerna senast imorgon bitti. När jag väl har bestämt mig kommer jag säkert att ångra mig hundra gånger också. STACKARS MIG TYP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0