Därför lyssnar jag inte på radio

Förut lyssnade jag alltid på radion. Nu lyssnar jag nästan aldrig. Det här är anledningen till varför det blivit så.

  • Jag kan inte själv välja vad jag vill lyssna på. Det är mindre än 50% av låtarna på radion som jag skulle välja att lyssna på, oavsett radiokanal. Då är det väl bättre att ha en egen spelningslista där man har valt 100% av låtarna.
  • Det här lilla snacket mellan låtarna när de bara säger "och snart ska du få höra den här låten och jag heter såhär" är faktiskt helt värdelöst.
  • När man rör sig i rummet så kan det börja spraka helt random (eller är det bara min radio som inte hållet måttet?)
  • Man får sällan höra slutet på låtarna. Där kommer istället en irriterande gingel som ska väcka så mycket uppmärksamhet som möjligt. Sällan får man höra introt också. Där är det någon som snackar på om något som ingen bryr sig om fram tills sången börjar typ.
  • Musiken ligger inte i fokus. Jag lyssnar ändå på radio för att få höra musik men radion sabbar feelingen med sina små avbrott av olika slag tycker jag.
  • Nu när youtube och spotify finns så kan man få höra precis det man vill höra.
  • Det tar alltid ungefär en kvart innan man hittar en radiokanal som duger för tillfället.
  • Allra sist nämner jag den största anledningen. Reklamen. Såååååååååå jobbig. Det känns som att det är reklam mest hela tiden.

Alla dessa punkter innebär att om jag lyssnar på radio i en timme så får jag ungefär tio minuters musik som duger. Då är det väl ändå bättre att få lyssna på exakt det man vill istället?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0