Jag älskar när glassbilen kommer

Jag satt här och var jättesugen på glass. Plötsligt så hör jag den välbekanta melodin spelas utanför. Jag älskar hur bråttom man får när man hör den. Glassbilen får ju liksom inte åka iväg! Vi hittar aldrig klubbkortet. Det ligger aldrig där det ska men ändå hittar vi det alltid när alla börjar få lite panik. Då tjänar vi femtio kronor och pappa blir glad. Då blir alla glada. När syster är hemma springer vi ut tillsammans och fnittrar åt hur snygg glassgubben är. Det brukar alltid vara olika men nu har vi haft samma glassgubbegrabb flera gånger. Såhär brukar vi säga/tänka "Hoppashoppashoppas att det är han... JAAAAA! hihihihiih.." (töntar) Han är verkligen snygg. Man blir alldeles pirrig i hela kroppen ;)

När vi har köpt glassen får alla glass och alla blir glada. Vi blir helt enkelt en gladare familj när glassbilen kommer. Vårt favoritpaket är High Five. Det är fem sorters glassar med fyra av varje sort. Perfekt, eftersom vi är fyra i familjen för närvarande. Man får en av varje sort (ja, vi måste dela upp annars tar någon alla.. denna någon brukar vara jag). Vi skriver upp på kylskåpet vilka vi har tagit. Det brukar funka bra.

Trackback
RSS 2.0