Har du tänkt söka till musikhögskolan?

Den 3e november ska jag bort till Kungliga Musikhögskolan och vara försöksperson för deras nya intagningsprov. De ska tydligen göra om systemet och proven, och behöver några frivilliga som hjälper till så att provet blir så bra som möjligt, när det är på riktigt sen. Det är en jättebra möjlighet inför senare tycker jag, ifall jag skulle vilja söka till någon musikhögskola. Då har jag redan gjort provet en gång, även om det bara var på låtsas. Det kommer tydligen att ta hela dagen. Det är många olika moment. Några känns läskiga men andra känns bara kul. Man ska bland annat både sjunga och spela en egen vald låt. Man ska hitta på olika stämmor (satslära) till en redan utsatt melodi. Det kommer att vara ett stort musikteoriprov. Jag ÄLSKAR musikteori vill jag bara säga.

Sedan är det ett prov man har i grupp där man visar sitt samspel, sitt praktiska gehör och  sitt musikaliska ledarskap. Musikaliska ledarskap? Man ska ha förberett en musikaliskt aktivitet som man genomför i gruppen. Läskigt. Det är jag mest nervös för. Annars känns det bara roligt. Vad mer? Jo, vi får betalt. Vi får 850 SVENSKA RIKSDALER för att göra provet! Jag skulle kunna ha gjort det gratis, men lite pengar skadar ju inte precis (:

Kommentarer
Postat av: Alina

tack så mkt! =)

2010-10-26 @ 18:40:35
URL: http://alinah.se
Postat av: gandalf

jag e sååå nervös!!!

2010-10-29 @ 19:21:02
Postat av: erikaaaa

gilla knapp ^^ hur gick det då? :) saknar dig alfons <3

2010-11-13 @ 17:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0