Sammanfattning av 2009

När jag insett att jag har dåligt långtidsminne insåg jag också att jag har en blogg. Jag har nu tittat tillbaka från januari enda till december och sett vad jag upplevt 2009. Det har varit roligt! Jag har skrattat massor. Det är så mycket minnen här! Jag hoppas att jag läser allt när jag blir vuxen sen.

Januari
Jag lyckades lägga in en video på bloggen. Det var jag väldigt stolt över. Jag hade strömavbrott också. Det var ett mysigt strömavbrott då vi tände massa ljus. Jag lyckades även sjunga i bröströst för första gången! Bröströst är en sorts sångteknik jag inte provat på förrän jag började på Scenis. Tekniken kan även kallas talröst. Mycket har hänt med tekniken sen dess =D

Februari
Jag åkte skridskor för första gången på fem år. Jag var på boxning, dansade pardans och försökte åka pulka utan något glid. Inte lyckat. Jag och Magdalena försökte även se Twilight på bio men lyckades ta fel buss. Inte lyckat. Syster fyllde år och hon bokade Cybertownbanan. Det var awsm! Skitkul var det!



Mars
Den underbaraste, finaste och bästa hamster flög till hamsterhimmelen. Älskade älskade Tusse! Jag saknar dig så <3 Min basgrupp gjorde en överbefolkningsfilm så var ASBRA! Jag tonade håret för första gången. Steens körade till afrikaelever och Triple & Touch. Vi hade föreställningen All around the world i skolan. Jag var jättehes den dagen och skulle sjunga solo XD Drama drama


Älskling <3

April
Färjestad tog SM-guld! YAY! Jag hade terminsuppspel. Jag sjöng Cry Me a River. Det är det bästa framträdandet jag gjort hittills. Jag var på RAW Comedy club och såg Magnus Betnér, Robin Pålsson och Mårten Andersson =D

Maj
Jag fixade en ny stilmall till bloggen. Vi hade minimotown i Knivsta. Jag var på RIX FMfestival i Sthlm. Jag var på en utav de bästa upplevelserna i mitt liv, nämligen De tre musketörerna. BÄSTBÄSTBÄST! Jag läste ut sista Harry Potterboken. Fett coolt.

Juni
Jag fick ett kusinbarn =D Sommarlovet började! Jag var på min första (och möjligtvis sista) opera på Kungliga Operan! Jag var på Gröna Lund också. Det som var så speciellt med denna gången var att jag åkte alla läskiga saker (utom insane och fritt fall). Det läskigaste jag åkte tidigare var Popexpressen! Nu är jag modig.

Juli
Jag skaffade Facebook fast jag länge vägrat. Jag var på allsång på Skansen och i Värmland och matade får i nappflaska och klippte gräs med en gräsklippare man sitter i, ni vet. Jag tog första sommardoppet med Maya. Det var en härlig dag.

Augusti
Jag åkte i och såg Prideparaden. Jag och Marie gick med i den sedan. Jag var på Gotland under medeltidsveckan. Det var en mycket rolig vecka! Jag var på Kålmården och tog tusen kort. Samma dag åkte jag cab för första gången.



September
Jag åkte i Elintunnelbanevagnen! Det är något som står på min att-göra-innan-jag-dör-lista! Det kändes häftigt! Jag målade en lekstuga. Aldrig har jag målat något hus förut. Jag blev en 17 årig flicka. MOTOWNMUSIKALEN! Det var AWSM. Ett minne för livet. Jag var även på bäversafari. Det var en upplevelse.



Oktober
Vår älskade körledare Björn slutade. Buhu D: Jag tonade håret igen! Denna gången blev det brunare. Jag var på spinning för första gången. Jag sög luften ur en heliumballong för första gången. Jag var en utav 450 sångare i en masschoir i Konserthuset med Afrikaungdomarna. Det coolaste var ändå att jag var vaken 33 timmar i streck. FETT COOLT!

November
Jag var en siamesisk tvilling. Jag hade mitt andra terminuppspel då jag sjöng My Immortal. Jag var på genrepet till Bröderna Lejonhjärta på Stadsteatern på Erika. Min klass ES2M hade uppträdande på Soppteatern. Jag vaccinerade mig mot svinisen. Den stora Carmina Burana uppsättningen ägde rum! Också ett minne för livet!

December
Det var ju alldeles nyss. Det var julbasar i kyrkan och jag höll i fiskdammen istället för att själv fiska. Vuxenpoäng. Det var luciatåg i skolan och i julkulkonserten med kören. Jag slängde in en videoblogg. Det var även julafton och nyårsafton iår med.



Nu när man ser det såhär så tycker jag att jag hunnit med en del. Ett år är dock en lång tid. Det skulle varit konstigt om man inte hunnit med något liksom. Dags att göra en ny kategori. Den ska heta 2010! Dendu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0