Släpp mig innan du släpper dig

Igår var jag med min klass på Musikmuséet. Egentligen skulle jag ha varit på den tidiga gruppen, med min kärnämnesgrupp (teater- och artistklassen) men jag och Miranda kom något försent. Vår ersättningsbusschauffis körde lite fel.. hehe. Det gick bra iallafall. Vi fick dock roa oss på egen hand i en timme ungefär men det gick väldigt bra. Det fanns en musikbutik med alla möjliga olika musikföremål. Jag köpte en diskantklavsreflex. COOL! Kungliga musikhögskolan hade även studenter därifrån i en liten hörna. Man kunde göra asnajsiga grejer! Jag och Miranda spelade in våra egna "ljud" som ett trumkomp. Lät ungefär såhär i bokstäver: BOMTCHIKABAM eeeeeeee BOMTCHIKABAM AAAAA. Det var underbart!

Såsmåningom började vår guidade tur. Vi fick lära oss om ljud (hur de uppstår o.s.v.) och om medeltida instrument. Det var fett najs! Vi fick spela på dem också. Efter guidade turerna så lekte jag och Mirandis med olika ljud. Vi förvrängde våra röster och sjöng Mamma mia på Karaoke, inte samtidigt som vi förvrängde rösterna dock. Det fanns en skärm så man kunde se sig själv men vi var för långa HAHA. När museet stängde drog jag in till Kulturhuset och mötte syrran för att vara en del av hennes födelsedagspresent. Jag bjöd henne nämligen på en teaterföreställning som heter No tears for queers. Det var stark!




Helt plötsligt blev det coolt att ha reflex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0