Anledning: Ingen

Kom precis in efter att ha borstat håret utomhus. Jag speglade mig i våra fönster. Varför? Ingen aning. Jag kände för det. Åååh! Vad underbart det är att få säga så. Göra saker utan anledning. Bara obetydliga saker, såklart. Till exempel borsta håret ute. Ingen kommer ju bry sig precis. Det påverkar ingen speciellt mycket. Det är bara lite konstigt. Bara lite frågande. Vad underbart! Att betraktas lite spontan. Det gjorde mig glad att borsta håret ute. Pappa tittade frågande ut genom fönstret. Det gjorde mig också glad. Jag kände mig busig på ett väldigt inte-så-busigt sätt.

Jag bet av ett blad med tänderna idag när det var någon slags rast i skolan. Anledning? Ingen :D Fast bladet var mindre gott. Nu ska jag packa på tio minuter. Anledning? Jo, det finns en. Jag sussar hos Marie inatt. Skoj! Anledningen till att sova hos Marie? Kul såklart! Riktigt skoj! Fast det känns som att jag kommer missa bussen... och ändå sitter jag här.

Iallafall
Trevlig Valborg! Det kommer jag att ha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0