Alla dagar är bra dagar.. på något sätt =)

Nu ska jag berätta om min dag som mest kändes som en semester om man inte tänker på att jag var tvungen att gå upp tidigt. Mamma väckte mig imorse och gjorde frukost medans jag duschade. Jag åkte till skolan och började Dans & rythmik lektionen 09:10. Vi brukar alltid röra på oss, ibland mycket, på dessa lektioner. Därför hade jag som vanligt laddat med mjukisbyxor på. Idag gjorde vi inget sådant. Vi pratade om kommande projekt. Vi ska göra en "Stomp" vecka 20. Stomp är en grupp som inte riktigt vet vad de är för något. Musiker? Dansare? Hmm.. iallafall så använder de olika ljud på olika sätt tydligen. Hmm.. vet inte hur jag ska förklara. Ger två exempel istället:

STOMP - kitchen


STOMP - basketball


Iallafall så gick vi bara till datorsalen och tittade på youtube. Sedan delade vi in oss i grupper och planerade vår "stomp". Man ska ha ett tema på sin stomp. Först tänkte vi på en toalett. Det vore ju helgrymt! fast svårt att fixa på en scen XD så vi kommer antagligen att ha ett kontorstema. Det finns mycket på ett kontor som kan låta. Allt från stolen till tagnentbordet eller kanske en häftapparat. Iallafall blablabla... sedan var lektionen slut.

Dags för TRE håltimmar. Vanligtvis är det bara två på onsdagar men idag hade vi inga kärnämneslektioner. Vi skulle se en teaterföreställning klockan ett. YAY! Bara roligt idag. På mina håltimmar shoppade jag. Jag var verkligen i behov av nya jeans. Jag köpte två par. Det är så vackra! Vet inte hur många jeans jag provat idag. Sjukt många iallafall, och jag tycker att det är sååå jobbigt XD men nu är jag nöjd.. men aja... köpte tre nagellack också. Testade ett nyss typ, men självklart var jag och pillade i det eftersom jag som vanligt tror att det är torrt när det inte är det... så hela vänsterhanden är helt fail. BRA ELIN! Förresten så har jag inte öppnat mitt påskägg förrän idag och åt upp typ hela eftersom jag inte fick datorn. Damn it... och så har 25 vänner uppdaterat på bdb... damn it!

Teaterföreställningen då. Jag såg Dårfinkar och dönickar! Sjukt bra var det! Några kanske kommer ihåg en serie som gick på tv förut några år sedan. En flicka som hette Simone som flyttade och började i en ny skola. Där blev hon Simon, eftersom läraren uttalade fel typ. Sjukt bra! Rolig, romantisk, gripande! Yesyes... Sedan åkte jag hem och det var najs. Nu sitter jag hemma efter sjukt underliga samtal från LinaTheFina. HEHE! Ta hand om dig flicka <3 Nu ska jag antagligen gå och lägga mig och vara fett snygg i skolan imorgon i mina NYA jeans.

Jag och min granne Totte stod och pratade när jag kom hem. Han tror verkligen att man lär sig något nytt varje dag:
Totte - Vad har du lärt du idag då, Elin?
Jag - Hmm... vad Stomp är...
Totte - Och vad är det då?
Jag gjorde en lite fail förklaring
Totte - Jaha okej...
Jag - Ja... vad har du lärt dig idag då?
Totte - Vad stomp är....
EHHEHEH.. jag tycker iallafall att det var sjukt kul...

Kan meddela er att jag inte längre säger "God natt". Jag har helt enkelt slutat med det, eftersom jag tycker att det är lite fail att säga så. Jag säger "Sov gott" eller liknande.  Ibland försäger jag mig, men jag vänjer mig mer och mer. God n... SOV GOTT!

Kommentarer
Postat av: sandra and u know it

haha fett coolt med stomp! XD

2009-04-18 @ 23:29:35
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0