Borttappade miljoner

Jag tror att det är vanligt att i samband med flytt inte ha ordentlig koll på var saker hamnar. Exempelvis var min sjuksköterskelegitimation spårlöst försvunnen större delen av sommaren efter att jag bekräftat för min chef att den kommit. Mindes att jag lagt detta sjukt viktiga papper på något "speciellt ställe" för att det inte ska komma bort. Av egen erfarenhet är ofta dessa "speciella ställen" de som skapar mest småpanik. Att jag aldrig lär mig.
 
Sjuksköterskelegitimationen har iallafall dykt upp så det är lugnt. Däremot hade jag en liten kasse med bland annat cirka sju oskrapade trisslotter som också verkar ha hamnat på ett "speciellt ställe". Tänk vad mycket pengar det kan gömma sig i något skrymsle här i lägenheten. Kanske en förmögenhet. Eller en pizzamiddag. Eller kanske ingenting, vilket också är helt okej. Men det här med att inte veta gör mig smått galen. Trisslotter håller ju inte hur länge som helst. Om vi hittar dem efter att de gått ut - ska vi då skrapa? Kanske är bäst att låta bli. Förhoppningsvis dyker de dock upp innan utgångsdatum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0