Högsta vinsten någonsin!

Vi har vunnit massa pengar på triss! Faktiskt mer än jag någonsin vunnit förut. Plötsligt händer det, säger dem ju. Ni skulle sett upprymdheten med egna ögon. Hoppade runt helt galen genom vår lilla lägenhet. Känns nästan overkligt. 
 
Kolla vinsten
 
Vi har alltså vunnit 120 kronor. På 16 000 000 lotter vinner endast 57 600 personer 120 kronor. Känner oss väldigt speciella! Vinstsumman som motsvarar FYRA (4!!!) lotter har vi nu skrapat ihop (hehe) på en. Två funderingar har dock uppkommit.
  • Är det sorgligt att vi blir så glada över den här pengasumman? Jag menar vi är ju studenter. 120 kronor är mycket pengar. Men jag menar, vad skulle hända om vi vann mer? Skulle ambulansen behöva hämta oss båda två pga. avsvimmade att lycka?
  • Ett dilemma har uppstått, nämligen om vi ska köpa fyra nya lotter eller lösa in pengarna. Det är kanske alltid den eviga frågan i dessa sammanhang. För vi får ju chansen att vinna mer pengar, men också risken att förlora allt. I skrivandets stund kom jag dock på ett tredje alternativ (som ju är genialiskt). Ramar nog in den och sätter upp på väggen. Åtminstone fram tills den måste lösas in. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0