Musikens kraft

Hade ingen bra morgon idag. Det kändes fruktansvärt jobbigt att jag inte kommit igång med ett arbete som ska lämnas in på torsdag. Har dessutom inlämningar på fredag, måndag och tisdag. Hur ska jag hinna? Hur ska jag göra? Frågorna var många och axlarna var nedtyngda när jag cyklade iväg mot min VFU klockan sex på morgonen. Det var mörkt. Det var kallt. Det var tungt.
 
Men DÅ börjar plötsligt John Mayers låt The Age of Worry att spelas i mina öron, från en spellista jag slumpvis valt ut utan att tänka så mycket. Ni vet den där känslan när en låt bara griper tag i en och det blir ett magiskt ögonblick där bara du och sången är det enda som är på riktigt. Japp, så var det. Det kändes just där och då som att John Mayer sjöng bara till mig. Texten blev till mig, och den handlar om att sluta oroa sig för att DET LÖSER SIG. Precis vad jag behövde, med andra ord. Jag började le trots att jag trott det skulle bli omöjligt idag.
 
Close your eyes and you clone yourself
Build your heart in armour
To defend your innocence
While you do everything wrong
 
 
Give your heart, then change your mind
You're allowed to do it
'Cause God knows it's been done to you
And somehow you got through it
 
Kom för övrigt en bra bit på torsdagsuppgiften idag också så det löser sig säkerligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0