Litteraturläsning i akutbok

Just nu läser jag en kurs om akutsjukvård. Till detta följer såklart en del litteratur, och jag läser bland annat Jonas Wikströms bok. Väldigt användbar, tydlig och köpvärd. Även lite konstig. På ett roligt sätt. Fann detta stycke i boken:
Frågade min käraste om detta lät som en bra idé. Svar nej.
 
Och efter lite för många lästa sidor på en gång läste jag denna mening:
Huvudtrauma vanligt på akuten
 
Det var fakta jag inte råka på förut. Varför gör en inget åt de där traumaolyckorna på akutmottagningen? Kanske ta bort saker på akuten som hänger ned i huvudhöjd? Inte ha så lågt i tak? Inte kasta saker omkring sig? Känns som något att gå till botten med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0