Hej antioxidanter, hejdå oxiderat LDL

Att läsa om sjukdomar påverkar vardagslivet för en viss blivande sjuksköterska vid namn Elin. Vi läser om vikten av att äta frukt och grönt, vara fysiskt aktiv och inte röka. Jag har blivit så påverkad att jag slängde ihop en paj med de nyttigaste grönsakerna som finns (ungefär) och äter den fast den faktiskt inte blev så god. Och jag cyklar extra fort till skolan. Fysisk aktivitet var det ja! Och rökning har jag ju inte ägnat en endaste liten millisekund åt att syssla med så det känns ju bra. 
 
I den här kroppen ska minsann inte någon ateroskleros, hyperlipidemi, hypertoni eller coronarinsufficiens infinnas sig. Stopp! Nej!
 
Sjukdomsfri tjej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0