Psykologiskt eller tvättar jag händerna varje kvart?

Här satt jag i lugn och ro och tentapluggade. VVS-konsulter(?) knackade oskyldigt på dörren och berättade att de skulle stänga av vattnet i ungefär 1,5 timme. Inga problem, tänkte jag och tackade för informationen. Kände dock när jag stängde dörren att OJ vad törstig jag blev. Bäst att dricka innan.
 
Jag hann tänka att jag skulle diska och duscha och laga mat och exakt ALLT annat som involverar vatten under denna korta period. Alltså visst ligger det en sanning i att så fort något inte går att göra är det exakt DET som en känner borde göras!?
 
Nu är i alla fall vattnet tillbaka, tack och lov. Det kan vara bra att bli påmind om att rinnande vatten inte är en självklarhet för alla. Även om jag bara var utan en kort tid så fick det mig att tänka på hur beroende vi är av vatten och hur självklart det känns för oss att vi bara ska vrida på kranen och vattnet ska komma.

Kommentarer
Postat av: Madde Schwedaan

Alltså känner exakt så typ varenda earth hour. Ba "Shit vad jag verkligen MÅSTE tända alla lampor precis just denna timmen".

2014-11-25 @ 20:27:37
URL: http://MadsonArt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0