Efter flera års onödigt lidande

Ni vet när en var liten och på utflykt och drack sådan där festis med saft/juice och sugrör till? Och alltid fick den genomskinliga sugrörsförpackningen i plast att hålla i medan drickandet pågick? Och plasten flög iväg och tappades bort och ville aldrig riktigt samarbeta? Efter alla dessa år har jag funnit lösningen på problemet. Kanske är jag den enda som kämpade med att hålla kvar en liten plastremsa i handen under så lång tid, men det här tipset kanske kan hjälpa någon stackare där ute så därför blir det värt att publicera.
 
Här kommer tipset: TA INTE LOSS SUGRÖRSPLASTEN FRÅN FESTISKARTONGEN utan gör ett litet snitt högst upp (alternativt längst ned) på sugrörsplatsen för att få ut sugröret. Plasten sitter kvar på kartongen och flyger inte iväg. Supersmart! Fick en sådan aha-upplevelse att jag bara var tvungen att dela med mig. Tänk vad många suckar jag kunde ha besparats i yngre år.
 
Plasten sitter kvar trots att sugröret är i. Ta en stund och låt det sjunka in
 
Märker ni smygreklamen för ICAs fruktdryck? Menar inte att annonsera. Kompenserar med att avslöja att festisen på bilden faktiskt smakar en aning plast om jag ska vara ärlig.. plusminusnoll va? Eller hamnade nog på minus nu.

Kommentarer
Postat av: Magda

haha alltså!! går även rätt bra att trycka sugröret ner genom plasten och sedan dra ut det (med lite våld)
/mvh erfaren festisdrickare i yngre dar

2014-06-17 @ 18:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0