Benlidning, frystavfrostning och sommarlov

Jag klarade min examination igår vilket är helt fantastiskt! Jag utförde momentet perfekt (eller näst intill åtminstone enligt min mening). Examinationen var vår första praktiska då ett moment skulle genomföras, men vi visste inte vilket. Det kunde bli venprovtagning, vitala funktioner (kontroll av andning, puls och blodtryck), PVK-sättning, injektion osv. Jag fick benlindning och lindade en klasskompis högra ben vilket resulterade i en alldeles knölfri och snyggt utförd lindning.
 
Den praktiska examinationen var det sista för terminen. Alltså har jag sommarlov nu. Jag har firat min första sommarlovsdag med att tvätta och frosta av frysen. Det var första gången i mitt liv jag frostade av en frys. Väldigt vad det rann vatten och rännan som vattnet ska komma i var bara halvt fungerade. Jag fick därför lägga trasa under som behövde vridas ur varje minut ungefär. Fick dessutom en hjärtattack varje gång is ramlade ned för oj vad det small till! Var aldrig ens det minsta beredd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0