Fullspäckad vecka

Den här veckan har varit helt fullspäckad. Åtminstone från tisdagen. Började tisdag morgon med att skriva en egenkomponerad låt på beställning. Inget jag kan skryta med precis men jag gjorde iallafall uppgiften. Jag skrev även klart mitt arr på låten Woman in Love. På tisdag kväll åkte vi iväg och sjöng för barnmorskor och psykologer som hade konferens på ett gästgiveri. Fick fin respons.
 
På onsdagen hade jag sånglektion. Vill lära mig en sångteknik som jag kämpat med i månader nu. Belting. Känns hopplöst ibland men i onsdags gick det ganska bra. På eftermiddagen sjöng vi för några konferensgäster innan vi tog våra packade väskor och åkte mot Vimmerby. Där sjöng vi på en fritidsgård och lyssnade på ungefär världens bästa ljudanläggning. Sedan sov vi på Vimmerby folkhögskola.
 
Torsdagen spenderades på Vimmerby folkhögskola som hade en temadag. Temat var körsång. Där kom vi in i bilden. Vi är inne i en period som handlar om att leda sång. Uppdraget var att lära cirka 30 personer, utan speciell sångvana, en låt med några stämmor och sedan låta dem uppträda inför varandra. Jag var väldigt pirrig i början men det var jättekul! Vi åkte tillbaka till Kalmar efter ett lyckat "körslag" som vi kallade det.
 
På fredag hade vi som vanligt kör på morgonen. Sedan var det fredagsmys såklart. Efter fredagsmyset lyssnade vi på en konsert med arabisk musik. De var riktigt duktiga men jag kunde inte koncentrera mig ordentligt. Tänkte bara på lektionen jag skulle hålla i efteråt. Höll nämligen i en lektion om Skelett och muskler sedan. Har haft lite ångest över detta hela veckan. Jag var sjukt nervös men det gick ändå bra. Skönt att ha det gjort. Nu är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0