Jag är deras vär(l)d

Den här veckan är det jag som ska hålla i alla sånguppvärmningar i min klass. Innan vi börjar sjunga för dagen sjunger vi alltid upp. Det gör man bland annat för att inte skada rösten. Precis som man värmer upp innan man börjar träna är det viktigt att rösten också får sin uppvärmning. Jag ska alltså vara uppvärmningsansvarig i veckan. Jag är veckans värd. Jag är SJUKT TAGGAD! Har förberett ett fantastiskt program, iallafall enligt mig själv.
 
 
För att bli ordentligt uppvärmd brukar man sjunga en melodi och sedan höja den ett halvt tonsteg hela tiden för att komma högre och högre upp i tonhöjd. Det är lite klurigt att kompa och byta tonart hela tiden så jag gjorde ett fuskpapper.. hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0