Live music på Söderport

Igår kväll var det jamkväll på en plats kallad Söderport inne i Kalmar. Det var många mysiga okända band som spelade. Nästan alla i musikklasserna från min folkhögskola var där. Lärare var också där. Jag var dock hungrig när jag kom fram och det som fanns att äta var en liten buffé för 199 svenska riksdaler. Inte värt. Jag och en klasskompis delade på en kladdkaka istället och det var allt jag åt från halv sex till tolv (bli inte orolig mamma).
 
Hungriga som vi var tog vi sista bussen hem före den mest exklusiva artisten hade spelat. Sedan dukade vi upp med massa smörgåsar och kex och mitt kylskåp tömdes i princip. Jag somnade glad och vaknade gladare. Jag har varit och handlat och nu ska jag göra pannkakssmet. Jag har taggat inför pannkakor hela morgonen. Nu är det långhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0