Bilder från min Thailandsresa

   

1. Pappa och den godaste festisen jag någonsin smakat. Den var sådär förvånansvärt god att man var tvungen att berätta det för alla runt sig.
2 & 3. Våra fina 125 kubikare som vi hyrde. 50 svenska kronor per dag.
4. Jag tittar på ett vattenfall vi precis vandrat till.
5. Elefantridning genom thailänska djungeln.

  
Vi hade varaner på hotellet. Det var kul att titta på dem när man ut frukost. Ödlor fanns det många av. Första gångerna vi såg en sådan så utspelades följande scenario:
Person1: "OMGOMGOMG! EN ÖDLA! TITTA EN ÖDLA!"
Person2: "NO WAY! Varvarvarvar!?!?!?"
Person1: "Därdärdärdär"
Båda personerna gör små glädjeskutt och tar fram kameran och tar tusen kort.

På slutet av resan reagerade vi ungefär såhär:
Person1: "Där är en ödla."
Person2: "Mm.. och där är en till."
Person1: "Mm.."
Båda personerna återgår till vad de höll på med.


Friterad glass hade jag aldrig ätit förut. Jag förstår ju nu att det är ett MÅSTE om man får chansen.

     
1. Fotvård med fiskar. Fiskarna äter upp döda rester från fötterna. Det var en annorlunda upplevelse.
2, 3 & 4. Bilder från vårt fina hotell Rawi Warin.
5. Fin bild från en inte så fin strand.
6. Söt stavning.


Pappa utforskar tempuraturen i Indiska oceanen

   
1. Det var jobbigt med långt hår eftersom att det blev så varmt. Jag fick ha det uppsatt hela tiden. Och mitt raka hår blev plötsligt lockigt. Det gjorde mig lite glad.
2. En dag beställde vi en tur med båt. Jag och mamma dök ned på åtta meters djup. Det var häftigt. Jag såg Dory och Gill från Hitta Nemo.
3. En kväll var vi på en karaokebar och jag sjöng karaoke in public för första gången. Det var riktigt jävla kul!


Vi hade en fantastisk resa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0