Klockan med stort K

För någon vecka sedan, eller kanske en månad sedan (har ingen tidsuppfattning kvar längre ungefär) köpte jag en klocka att ha på armen när jag jobbar häcken av mig. Klockan var alldeles för stor så jag besökte Guldfynd, som också var klockans ursprungsaffär, så att de skulle kunna justera armbandet. De behövde ta bort tre länkar. Jag lämnade in klockan en fin eftermiddag. De kämpade med alla möjliga sorters små minismyckesverktyg som en smyckesaffär kan tänkas ha. Efter såsidär en kvarts pillande och finurlande konstaterade de att jag skulle behöva återkomma om några dagar.

Efter några dagar tyckte jag att det hade gått några dagar. Jag besökte Guldfynd igen och berättade att jag minsann skulle vilja hämta en klocka idag.
"Haha! Klockan som i KLOCKAN?!" sade butiksbiträdet. "Vi var tre stycken som försökte fixa den!"
"Om ni pratar om Klockan så var vi FYRA" sade en annan.

Spännande. Min klockan har ett rykte som inte många klockor har. Lite knepig sådär verkar den vara. Inget man vill bli osams med. Jag hoppas att vi ska komma bra överens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0