Kanelbullens dag

Idag, dagen till ära, tog vi reda på om SEVENELEVEN verkligen har minst fem olika sorters kanelbullar i sina butiker. Jag menar, en kanelbulle är ju ändå en kanelbulle. Kanelbulle är en sorts bulle redan. Det är kanel och bulle. Hur många variationer kan man göra? Det är som att säga att man har fem olika sorters Marabou mjölkchoklad. Också en sorts choklad. Precis som kanelbulle är en sorts bulle.

Men ja. SEVENELEVEN (som jag förresten skriver med stora bokstäver för att det ser mycket coolare ut) hade faktiskt fem olika sorter. Ungefär.


Vet att två antagligen är samma "sort" men det fanns fler kanelbullssorter att välja mellan. SEVENELEVEN vinner. Ungefär.

För även om kanelbullarna ser olika ut skulle jag inte påstå att kringlan och de "vanliga" kanelbullarna är olika sorter. De har bara olika former. Och jag vet inte om jag skulle kalla en kanelbullemunk för kanelbulle riktigt. Men men.. det var himla gott iallafall.
Trackback
RSS 2.0