Han älskar inte mig

Jag har en fin historia att berätta om barns språk. I veckan var det ett barn som verkligen INTE ville gå ut. "Alla ska ut." sade jag till honom. "NEEEEEEEJ JAG VILL INTEEEE!" skrek han. Jag fick med barnet ut i hallen trots mycket motstånd. Han var jättearg. Då sade han det elakaste han kunde komma på att säga.

"JAG ÄLSKAR INTE DIG!" skrek han.

Det var liksom det värsta han kunde komma på. Jag kvävde ett skratt. Så fint att inga svordomar eller skällsord finns i ordregistret än. När jag var liten hade jag varit ute och lekt och blivit jättelerig och smutsig. Efter det avskydde jag lera. Det värsta jag visste då var geggamoja. Därför skrek jag "DU ÄR GEGGAMOJA!" om jag blev arg på någon. Också ganska fint.


Kommentarer
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-10-26 @ 11:27:11
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Magda

hahaha lite underbart <3 kvinna vi måste ses! :)

2011-10-27 @ 17:58:02
Postat av: Rebecca

Hahaha. Åh, jag känner igen mig. Och då jobbar jag ändå i hemtjänsten. Jag sa att jag inte hade tid att LAGA mat men gärna kunde värma hans färdiga. Då sa han



"Ja, jag skulle ju inte gifta mig med dig kanske."

Man ba nä, jag skulle inte gifta nmig med dig heller.

2011-10-27 @ 23:46:35
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0