Vad är det för en dag? Det är mammas dag

Nackdelen med att ha en morgonpigg mor är att hon alltid vaknar så tidigt (obviously haha). När syrran och jag gjorde överraskningsfrukost med nybakade scones och mammas favoritgröt vaknade mamma plötsligt FAST vi hade börjat jättetidigt och var jättetysta så att hon inte skulle vakna. "Gå och lägg dig igen!" sa vi. Hon fattade ingenting men gick och lade sig igen. Senare hörde vi ett "ÅH!" från sängen. Då förstod hon vilken dag det var. Smart mamma.

För övrigt har jag inte haft speciellt mycket för mig idag. Varit lite extra snäll såklart. Jag övat loss på mina sångläxor. Det är sista sånglektionen i skolan imorgon. Jag tänker minsann inte låta den gå till spillo. Det ska vara den bästa lektionen ever! Synd bara att min hals inte mår så bra. Jag hostar ganska mycket och efter en host kan jag ibland typ inte prata, men efter att ha sjungit upp från grunden kändes det bättre. Jag hoppas att den håller sig ordentligt imorgon. Det vore en riktig mardröm om den dog på kanske mitt livs sista sånglektion.


Jag älskar dig mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0