Ommöblering av musikaliska skäl

Idag hade jag bara en sak inplanerad. Jag skulle gå till gymmet. När jag vaknade regnade det. Jättemycket. Jag tappade lusten direkt. Tanken på att gå ut i det blöta fick mig att stanna hemma. Jag gick i morgonrocken tills klockan närmade sig sju på kvällen. Det jämnade ut sig ifrån morgondagen. Då var jag i farten hela tiden. Igår var en så bra dag! Musikcaféet med kören gick bra! Efter det drog familjen iväg till Rålis och spelade boule. Sedan spontanåt vi på restaurang. Restaurangen var jättebra! Förrätten var underbar och huvudrätten underbarare. Vi hade det jättetrevligt.

Nu ska ni få höra något spännande! Imorgon ska jag få ett piano. En vän till familjen har ett piano över som skulle slängas om ingen ville ha det. Inte ska man slänga ett piano heller!? Jag fick fick frågan om jag ville ha det. SJÄLVKLART svarade jag ja. Det blir en annan känsla med ett riktigt piano. Det ska bara stämmas först och det skulle ta tid men det är värt det. Jag ommöblerade mitt rum idag för att få plats med det. Det är inte klart än men jag tror att det blir bra. Synd bara att jag precis satt upp sänglampan. Nu ska den ned igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0