Min alldeles egna studentdag

För tolv timmar sedan stod jag redo för att springa ut på skolgården! Då skulle jag ta studenten. Så fint. Det har varit en så underbar dag enda från start! Jag älskar verkligen alla människor jag har omkring mig. Alla som fått mig att bli glad idag! Alla som har fixat och pyntat enbart för MIG! Alla som kom och hälsade på. ÄLSKLINGAR <3 Dagen kunde faktiskt inte ha blivit bättre. Jag ska berätta ganska detaljerat för att bevara denna dag i minnet till framtiden. Kan hända att inlägget blir vääääldigt långt.

Jag skippade champangefrukosten. Den var klockan åtta vid Mariatorget. Jag skulle behöva ha åkt halv åtta. Jag gick istället upp kvart över sju och duschade i lugn och ro. Min kära moster Elienor som kom från Värmland igår hade gjort frukost. Åh! Jag, mamma, Elienor och min kusin Lina åt och pratade i godan ro. Jag klädde på mig och Lina sminkade mig och sedan skulle jag locka håret. Plötsligt gick tiden väldigt fort. Håret blev ganska olockigt där på slutet. Syster skjutsade mig till tunnelbanan och jag glömde min mobil så Lina fick springa och hämta den, haha! Hjälte. Jag och Miranda tog tunnelbanan till skolan. Vi var där strax före tio.

Väl framme i skolan minglade vi runt med jordgubbar, salta pinnar och Loka. Vi skrev i varandras mössor och pratade och skrattade, lite sådär som man antagligen brukar göra. Klockan elva var det fotografering. Vi skulle ha varit ute men det började regna strax före elva. Kul. Fotografen (eller någon) ställde upp för fotografering mot en vägg i matsalen. Det fick gå bra. Vi i musik fick ta vår bild först.

Runt klockan tolv åt vi studentlunch! Till förrätt var det en räkcocktail som jag knappt rörde. Jag är inget räkfan. Varmrätten bestod av potatisgratäng och oxfilé. Vilken succé! Olé! Utmärkt idé. Det var jättegott. Efterrätten var rabarberkaka med vaniljsås. Också jättegott! Det var lite underhållning emellanåt. Rektorn höll tal, några musiklärare sjöng och spelade och alla mentorer sjöng en egenkomponerad låt för oss. Finisar <3

Vi fick våra betyg och gjorde annat som jag inte kommer bry mig om när läser detta i framtiden. Strax före 13:30 stod vi redo innanför stora entrén. Först rullade RHgymnasiet ut. Sedan gick IB ut och sist gick/sprang/hoppade Scengymnasiet! Det är tradition med sambatåg när folk tar studenten så vi hoppade runt i takt till musiken och skrev. Jag fick fetaste lyckoruset! Det var underbart! Jag såg brorsan bland vimlet och strax där bakom skymtade min skylt. Jag gillar den. När jag gick fram till alla släktingar och vänner var jag ganska hyper. Jag kramade alla. Mamma grät. När jag såg mamma började jag också gråta fast jag inte hade en tanke på att man kunde börja gråta helt plötsligt! Det var så mycket känslor överallt. Så underbart!

När vi hade tagit kort på varenda centimeter av mig drog klassen till tunnelbanan mot Liljeholmen. I Liljeholmen fick vi hoppa på vårt flak. Vi gick på där för att vi skulle få mer tid i stan. Vi hade tre flakan på sidan av flaket. Ett för teater, ett för artist och ett för musik. Vi åkte alltså hela trean på samma flak. Jag hade inte höga förväntningar på flaket. Det var över förväntan må jag säga. Även om alla hällde öl på varandra så var det jävligt skoj! På flaket fick man verkligen ta ut all sin lycka. Det var härligt! Vår musikanläggning pajade dock ibland och polsen kom typ XD men det får man ta liksom. Tydligen. De flesta badade i Sergelfontänen sen man jag hoppade det. Jag lät de stänka på mig en hel del iaf. Det räckte så. Under hela flakresan hade vädret klarnat upp och solen sken. Det var perfekt flakväder!

Mitt i allt ståhej bland alla andra hundra studenter och all öl på Sergel så sade vi hejdå till varandra allihopa. Fast nej, inte allihopa men man försökte hinna säga hejdå till så många som möjligt. Sedan åkte jag och Natalie hem. När jag kom hem var alla så himla bra. Jag hade lätt de bästa gästerna en student kan ha! Vi tog lite kort och jag åt mat. Vi bjöd på potatisgratäng och massa olika kött. Sedan fräschade jag upp mig efter all ölkastning. Jag tog en dusch och sminkade om mig. Sedan gick jag ut igen. Jag hade haft värsta ångesten över presentöppningen. När det var dags var jag nervös men jag hade oroat mig helt i onödan. Det var bara trevligt! Alla mina presenter var jättebra! På riktigt! Varenda en! Åh <3

Jag fick bland annat smycken, en sångbok, en kokbok, en skål med matchande ljuslykta, glas, en ICA-kväll (haha <3), presentkort på H&M och guldfynd, choklad och massa massa pengar, blommor och gosedjur! Jag tror faktiskt att jag fick med allt där. ELLER NEJ! Jag fick min cykel i studentpresent också. Så himla bra. Jag tog en tur med min cykel och Lina tog kort.

På kvällen blev jag och Magda, som för övrigt var sååå underbar idag, lite sugna på att öppna den nya sångboken. Vi sjöng lite låtar ur den och sedan spelade vi in en låt som inte alls hade någon med boken att göra XD Det är videon jag laddade upp för några inlägg sedan. Här kan du hitta videon annars. Magda var på mitt utspring. Sedan åkte hon med min familj hem och hjälpte dem att pynta. Hon åkte med och köpte studentpresent till min kusin också! Och så hälsade hon på alla mina släktingar och var så trevlig hela dagen. Så underbar kompis jag har <3 Jag släpper dig aldrig! ALLA var faktiskt helt underbara idag när jag tänker efter. Jag har inte fixat ett dugg. Familjen hade lagat så bra mat och efterätt. De hade köpt så bra saker och fint pynt. Allt var genomtänkt och bara så.. BRA. Känner att jag inte har så stort ordförråd. Allt jag säger är "underbart" och "bra" men liksom DET ÄR SÅ!

Jag är nöjd så otroligt nöjd med dagen. Den kunde inte ha varit bättre. Eller jag skulle gärna ha haft mormor här men annars var den PERFEKT! Det första jag skrev var "För tolv timmar stod jag redo för att springa ut på skolgården". Då var klockan halv två. Nu är klockan halv tre. Det tog mig en timme att skriva detta alltså. Fett värt iaf! Tack! Verkligen TACK alla som jag känner typ. Jag ÄLSKAR er <3

Kommentarer
Postat av: Magda

nej men gumman vad söt du är :D släpper aldrig dig heller <3 <3

2011-06-16 @ 16:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0