Snart dags för hemresa

Nu sitter vi pü hotellet och väntar pü att det ska bli dags att bege sig mot flygplatsen. Vi är hemma i Svergie sent ikväll. Idag har vi suttit vid fontänen som har varit vürt hängställe. Det har varit sjukt varmt. Bra att vi har svettat ned vüra reskläder. Igür süg vi de vinnande körerna uppträda. Wow! Första uppträdandet tänkte jag "Det här är det bästa köruppträdandet jag sett i mitt liv" när nummer tvü började framträda tänkte jag samma sak. Sü fortsatte det tills jag slutade tänka och bara njöt. Müste ändü ge extra creds till en turkisk kör. Det blev slutligen det bästa körframträdandet jag sett. Ofta turkar kan sjunga!? Det kunde de minsann ska jag säga er.

Min fina kör Spektrum Voice kom inte till final tyvärr. Vi kom femma i vür kategori. Maxpoängen var 30 och vi fick 12,7. Det lüter ju inte sü bra men det är det nog ändü. Det var bara en kör som fick över 20. Tvüorna fick 17 poäng vet jag. Alltsü fick de resterande tre som kom över oss mellan 17 oc 12,7 poäng sü SÜ lüngt efter var vi inte tror jag. Dessutom var det vürt första framträdande alla tillsammans och det var en tävling. Lite düligt planerat kanske men jag är nöjd. Nu vet vi vad vi har att leva upp till. Münga av de körerna i vür kategori (Vocal Pop) var RIKTIGT bra süg vi pü soundcheck sü det känns okej att förlora mot dem :)

OJ SHIET! MÜSTE DRA! Nu ska vi iväg. Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0