Inget liv efter åttonde augusti

Jag börjar jobba den 8e augusti. Jag ska arbeta på en förskola varje vardag från 8:00 till 16:30. Det ser jag visserligen fram emot men all min fritid kommer att gå åt. Jag har även bokat in mig på en instensivkurs på körskolan. Här ska det tas körkort! Jag kommer alltså att vara upptagen med att jobba och ta körkort fram till årsskiftet. Kommer jag någonsin hinna träffa en kär vän eller kommer jag alltid att vara upptagen med att läsa teoriböcker, lära mig barnvisor eller läsa sagor?

Om en vecka ska jag åka på cykeläventyr på Gotland. Direkt därefter börjar allvaret. Jag har alltså en vecka på mig att ta vara på den fritid jag förlorar i fem månader. Helt plötsligt blev det bråttom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0