En liten update ifrün Österreich

Kan börja med att säga att alla ü är den svenska bokstaven som inte är ä eller ö. Bokstaven som fint passar in i följande ord: früga, güta, skrattmüs och kük.. tiihihiihi.. Jag kan nämligen inte finna denna bokstav pü detta tangentbord. Jag rükade fü tag pü lite internet helt plötsligt. Självklart kollade jag facebook först men sedan fick jag mer tid över.

Jag har det fint här i Österrike! Nu sitter jag pü hotellet nere i receptionen och har det mysigt. Det är sjukt varmt pü dagarna. Man blir alldeles svettig sü fort man kommer utanför dörren! Pü hotellet bor det BARA kineser och vi. Jag skojar inte. Det är kineser ÖVERALLT! Fast det är trevligt. De är snälla.

Min resväska tappades bort när vi bytte flyg. Den fastnade i Wien. Kul. Jag fick den iaf pü kvällen sedan och slapp frakta den till hotellet sü det var lite tur i oturen. Jag har alltid varit rädd att det ska hända men jag tog det bra faktiskt. Kan även berätta att jag älskar hotellfrukostar. Verkligen ÄLSKAR. Jag blir lycklig i hjärtat. Det är en sü bra start pü dagen.

Igür sjöng vi pü stan i en halvtimme och tjänade ihop över tre hundra kronor. Det betydde att vi kunde gü pü Harry Potter för femton kronor. Sü najs. Älskade Harry Potter! Det var en sü sjukt bra film. Filmen var pü engelska utan tysk text sü vi var nästan själva i salongen. Jag är jätteglad, men samtidigt ledsen över att det är över. Ingen mer Harry liksom. Sjukt sorligt :(

Vi tävlade idag förresten! Det är ju därför vi är i Österrike, jag och min kör. Det gick ganska bra. Med tanke pü att det var vürt första framträdande tillsammans. Vi hade dessutom mikrofoner efter en snabb soundcheck och vi har inte ens sjungit tillsammans i ett ür sü jag är väldigt nöjd! Vi für veta om vi gür till final imorgon. Jag är nöjd med füra av tre lütar. Självklart har vi lütit bättre men det kunde ocksü ha gütt sämre. Pü första lüten sjönk vi jättemycket. Det var nog av nervositet men det var himla kul att fü tävla iallafall!

Nu ska jag strax gü upp till mitt rum. Mina rumskompisar har säkert redan gütt och lagt sig.


Här är en bild som togs innan sista Harry Potter fyllde vüra sinnen som jag snodde ifrün facebook


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0