Att hitta något av det roligaste man kan göra

Det var lördagskväll för två timmar sedan. Mina föräldrar skulle på 60årsfest. Jag kunde ha följt med men tänkte att jag säkert hittar något roligare att göra. Jag och syrran skulle på ishockeymatchen SSK - FBK men det gick inte att beställa (vilket fortfarande är ett mysterium). Syrran åkte istället till någon och för att se matchen. Jag fick möjlighet att följa med men jag tänkte att jag säkert hittar något roligare att göra. När jag blev lämnad ensam hemma utan att ha något roligare att göra tänkte jag att jag ändå skulle ha följt med någon. Det kändes så patetiskt att försöka hitta en tillgänglig vän som kunde titta förbi. Vem har inte planer en lördagskväll liksom?

Då uppstod denna konversation på facebook.

Jag älskar oss <3

Jag och Magda åt blåbärspaj, övade stämmor till kören, kritiserade melodifestivalen, drack te och såg Sex and the City 2 tillsammans. Hon gick precis hem. Jag fick mig minsann en underbar lördagskväll ändå! Nu rycker mina föräldrar i dörren. Det är bäst att jag går och öppnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0