Mitt första par klackskor blev dubbla

Jag har aldrig ägt ett par klackskor. Jag har aldrig kunnat gå i klackskor. Jag har aldrig haft ett behov av att gå i klackskor. Jag har alltid varit längre än de flesta, både utan och med klackskor. Ser det inte konstigt ut när jag skriver klackskor? Ordet liksom. Ser det inte lite konstigt ut? Jag tycker det. Undrar om jag någonsin har skrivit klackskor på datorn? Nåväl. Nu har jag iallafall skrivit klackskor åtta gånger nu, om jag räknade rätt. (Haha, slår vad om att du som läser kommer att räkna nu.)

Hursomhelst har det heller inte funnits klackskor (nio gånger) i min storlek sedan jag fyllde 13 år ungefär. Eftersom jag är så lång har jag även ganska stora fötter. Det är viktigt att stå stadigt på marken förstår ni, men för kanske någon månad sedan hittade jag ett par klackskor som passade. De passade perfekt och de gick t.o.m. att gå i dem. De var dock inte så höga, men jag värdesätter inte det. Klackskorna var nästan som gjorda för mig. Jag har efter det funderat i många dagar. Ska jag köpa ett par klackskor? Varför liksom? Varför inte? Jag har gått och provat dem ibland för att se om de verkligen passade så bra som jag mindes. För ungefär en vecka sedan bestämde jag mig för att köpa dem. Jag gick in i affären för kanske 28e gången ungefär. Jag visste precis var de stod. Vad upptäckte jag? Just min storlek var SLUT!

Jag dog inombords och frågade i kassan efter närmaste skobutik som kanske hade skorna. Det var jobbigt att ta sig dit utan bil så jag började ge upp. Det kanske helt enkelt inte är meningen att jag ska köpa klackskor, tänkte jag, men idag när pappa och jag tog en sväng runt världen så svängde vi in vid skobutiken. De hade mina skor! Jag köpte t.o.m. två par i olika färger. Jag äger alltså två par klackskor nu för första gången i mitt liv.

Visst är jag redan lång men varför ska det hindra mig ifrån att ha klackskor om jag vill? (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0