Ungdomsrådskören på visit i mitt distrikt

De flesta barn- och ungdomkörer i Sverige är med i något som heter UNGiKÖR. Det är en verksamhet som håller koll på körlivet, kan man säga. I den verksamheten finns ett ungdomsråd. Ungdomsrådet består av ungdomar från hela Sverige som samlas några gånger varje år och diskuterar körlivet och är med i olika evenemang, bland annat. Där är jag med. Jag är kandidat från disktritet Mälardalen. Denna helg var ungdomsrådet här i Stockholm på möte. Vi diskuterade massor kring vårt fina råd och styrelsen i UNGiKÖR och pratade om 25årsjubileumet som firas i oktober. KUL.

Vi bodde på ett vandrarhem i Fridhemsplan som var superfräscht och supermysigt. Det var mer som ett hotell tyckte jag. Enda skillnaden var väl att man fick ta med egna lakan men vi hade tv och internet och SUPERGOD frukost! JAG ÄLSKAR FRUKOSTAR PÅ VANDRARHEM OCH HOTELL! Det finns alltid så mycket att välja på och det är bara att plocka. Underbart! Det var en härlig helg =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0