Låt mina lungor vara

Jag är så trött på cigaretter! Den där röklukten är så äcklig! Ändå tvingas jag känna den där äckliga lukten varje dag för att andra människor bara tänker på sig själva. Måste man stå precis vid ingångar som folk går igenom hela tiden? Måste man röka precis innan man går på tunnelbanan och sedan sitta så nära någon att rök är den enda lukten som känns? Måste man röka när man går ut från tunnelbanan, så att alla som är bakom måste hålla andan? Det är faktiskt inte okej!

Om man nödvändigtvis måste röka kan man väl gå ungefär en kilometer bort från närmaste person och bara förstöra sina egna lungor? Varför förstöra för andra? Varför ska de människorna som inte förstör behöva flytta på sig? Varför ska de behöva hålla andan? Varför ska man behöva stå ut med sådan stank! Jag orkar inte längre! Men vad gör det? Imorgon kommer jag ändå känna röklukt minst tre gånger så det spelar ingen roll vad jag skriver. Jävla cigarettrök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0