Man är väl uppfödd med rock n' roll

Vilken härlig dag! Jag kom nästan i tid och jag hann klart matteuppgifterna. Jippie! Eftermiddagen var underbar. Nu, när vi jobbar med musikalen, kommer vi inte att ha individuell sång men vi kommer att ha 45 minuters sång tillsammans fyra stycken. Vi såg det som något negativt först men efter lektionen var vi eld och lågor! Vi var så sjuuukt duktiga! Lärde oss en helt ny och sjukt bra låt med stämmor och allt. Hallelujahmoment typ! Efter vår härliga lektion hade hade vi teater. Det var najs! Det är bara alla som har fått roller som var med på teatern vilket innebar att alla var seriösa och engagerade. Vi kommer att bli ett mycket tajt gäng innan musikalentider är över kan jag lova.

Medan vi satt och berättade om våra förväntningar inför musikalen hörde jag hur det spelade Out tonight från RENT i ensemblerummet! JAG DOG! Det är en av de låtar som JAG har velat sjunga till i ensemblen. Jag ville bara springa in och sjunga gärnet men det gjorde jag inte. Efter skolan tog vi en sväng till Stadsteatern vid Sergels torg och hämtade ut våra biljetter till två föreställningar vi måste se med skolan. Iochmed att min skola samarbetar med stadsteatern ingår vissa teaterföreställningar i studierna. Vi får även se alla föreställningar gratis! Vilka vi vill. Mycket härligt. Jag kan verkligen rekomendera De tre musketörerna som är den bästa teaterupplevelsen i mitt liv. Biljetter släpps på nytt i april. Jag ska se den igen hade jag tänkt.


Kommentarer
Postat av: ika

när ni e klara måste jag kma och se! :D <3

2010-03-19 @ 18:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0