Misslyckad rulltårta på Vaginadagen

Idag var en sådan där lördag då jag inte hade något planerat på dagen överhuvudtaget. Jag behövde en sådan lördag. Jag hade ingen klockan på ringning. Bara det är en underbar känsla. Att få vakna när man sovit klart. Att kunna ligga kvar i sängen hur länge man vill. Jag gick dessutom upp ur sängen, helt frivilligt, före klockan ett. Jag blev stolt. Vi hade inget fikabröd hemma så jag bestämde mig för att göra en rulltårta. Mamma blev också baksugen och gjorde kanelbullar! JAG ÄLSKAR MAMMAS KANELBULLAR! Alla älskar mammas kanelbullar. Min rulltårta blev väldigt torr tyvärr men genom att slänga på mer sylt och dränka den i grädde var den ätbar.

Runt fem åkte jag, mamma och syster iväg till Skanstull för att lyssna på vaginamonologerna. Det är precis vad det låter som. Monologer om vaginor. De lästes upp av bland annat Gudrun Schyman och Maria Sveland. Det var sjukt kul. Crazy faktiskt. Vaginadagen är en internationell ideel rörelse med syfte att stoppa våldet mot flickor och kvinnor. Direkt citerat från bloggen. Man kunde fotografera sin vagina och sätta upp på väggen. Herregud. Unik tavla minsann. Jag avstod dock. När vi kom hem tittade vi ut över ett svart bostadsområde. Vi åkte igenom Earth hour. Grannarna mitt emot hade inte släckt så vi knackade på och var earth hour-poliser. Sedan gick vi in och släckte hos oss. Vi mös med värmeljus och kanelbullar medan vi tittade på milleniumserien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0