Färjestad, jag älskar er ändå

Ni vet huvudpersonen, Bertil, i Kan du vissla Johanna? JAG SÅG HONOM IDAG! Coolt va? En vuxen Bertil liksom. Det är vår nu. Jag studerade våra krokusar i rabatten. Jag blev alldeles för varm i min vinterjacka. Nu är det sådant där väder att man inte riktigt vet vilken jacka man ska ta. Jobbigt. Oj, vilka problem jag har liksom. Jag har fått tabsen OCH noterna till More than words på gitarr. Det är en låt jag SKA lära mig i framtiden! Jag skulle vara såååå cool om jag klarade att spela och sjunga den någon gång i mitt liv. Det SKA hända. Dessutom SKA jag klara hela River flows in you på piano någon gång i mitt liv också. Om jag klarar det är jag riktigt sådär supercool. Vi fick cdn med alla musikallåtar idag. Min hackade tyvärr. Det löser jag imorgon.

På söndag åker jag till älskade Taizé! ÅH TAIZÉ! Jag har saknat det. För er som inte vet vad det är kan jag inte förklara. Man måste ha åkt dit för att förstå kärleken. Jag kan ju säga att det är ett kloster i Frankrike dit flera tusen ungdomar åker och sjunger i kyrkan, städar toaletter och köar för att få linsoppa. Resentusiasmen bara bubblar i kroppen va? Det var väl det jag trodde... men det är så himla underbart där! Lugnet, gemenskapen, friheten... <3 Jag har varit där två gånger innan. Då var det på sommaren. Nu ska jag åka då det är mest folk. Det kommer kanske bli minusgrader på natten och vi lär få sova i tält. Hur hemskt det än låter så ler jag när jag skriver det. Åh, älskade Taizé! Snart möts vi igen.

Kommentarer
Postat av: sandra

sv; hhaha naw ! :D och wiho! kommer ha super kul i taize :)

2010-03-31 @ 08:00:19
URL: http://remembersandra.blogg.se/
Postat av: Nobody

Ska du åka dit igen? D:

2010-04-02 @ 20:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0