Effektivt sätt att vända tillbaka dygnet

Idag gick jag upp 18:30. Helt sjukt! Jag gick och lade mig 05:30 så jag sover inte länge, utan har bara vänt på dygnet. Väldigt mycket. Jag har försökt att lägga mig tidigare men det går liksom inte att somna. Jag hatar att snurra runt i sängen när man vet att det inte är någon idé. Därför har jag nu hittat på en briljant plan. Jag ska inte gå och lägga mig förrän imorgon kväll. Jag kommer att vara jättetrött då och förhoppningsvis vända rätt dygnet. Mamma får frukostsällskap klockan 07:00. Det får hon aldrig annars. Mamma är den i familjen som är morgonpigg. Den enda morgonpigga. Hon är dessutom den morgonpiggaste (ett bra ord) jag vet.

Elin: Har du snoozat någon gång i ditt liv?
Mamma: Jaja, jag går ju inte upp på helgerna
Elin: Men då har du väl inte klockan på ringning?
Mamma: Nej, men jag går inte upp när jag vaknar, utan ligger kvar och läser
Elin: Det är ju inte att snooza! Har du aldrig använt snoozknappen på din klockradio?
Mamma: Nej

Jisses. Hur klarar hon det? Speciellt med en familj som min. Nu sade min kära föräldrar godnatt till mig. Kanske är det dags att klä på sig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0