Jag som precis vänt rätt dygnet

I maj ska alla musik-och artisttvåor ha en musikal i skolan. Förra årets tvåor var jättebra! Jag hoppas att vår musikal blir minst lika bra. Igår, fredag, var det audition. Alla som sjunger skulle sjunga en obligatorisk låt (Fame - Out here on my own) och sedan välja en valfri låt att sjunga på sin audition. Man skulle även träna in en monolog. "Jag är en mås... nej, det var fel! Jag är skådespelerska. Just det!" ...? Intrumentalisterna behövde bara spela en obligatorisk låt. Det är så sjukt synd att min klass inte tar sådana saker på allvar. Det var jättemånga som började träna på låten samma dag. Många sket i sina auditions för att de "..behövde stanna kvar två timmar extra på en fredag...". Idioter. De ska inte få sabba detta evenemanget med sin slappa attityd! Jag kommer aldrig att förlåta dem isåfall med nu släpper vi detta. Jag blir bara på dåligt humör.

På morgonen hade vi först handledning. Det brukar inte bli mycket gjort på dessa pass. Efter handledningen var det EOS (Estetisk orientering?). Man provar på andra estetiska ämnen än de man egentligen har. Vi hade teater. Det var najs fast vi gjorde bara massa improvisationsövningar. Väldigt väldigt skojigt var det iallafall. Många gapskratt! Ibland vill jag bara stypa klassen men vid tillfällen eoslektionen kan jag inte förstå varför. När EOSlektionen var slut hade jag typ håltimme i tre timmar innan min teateraudition så jag åkte hem. För att "få igång teatern i oss" började vi med fler improvisationsövningar. Det var bara jag och Natalie där och vi skrattade mest XD men det gick nog bra ändå.

Sedan var det monologdags. Det gick så jävla bra asså! Det gick mycket bättre än när jag övat hemma. Det kändes så skönt. Läraren frågade om jag hade gått på teater! Det är väl ett bra betyg? Jag var överlycklig vilken var awsm för jag hade sångprovet efteråt. Det kändes också bra så jag är nöjd. Träden är så sjukt fina nu btw XD När jag gick hem tog jag massor med kort. Jag har försökt ta kort några dagar förut men det har varit så kallt. Igår var det mycket varmare. Jag somnade strax före tolv, helt slut. Idag vaknade jag halv elva. Det är otroligt för att vara mig. Typiskt att det blir helg precis när jag vänt rätt dygnet. I onsdags somnade jag klockan nio. Helt otroligt.

Kommentarer
Postat av: angelica

Tack så mycket! :)



Angelica - fotoblogg

2010-01-16 @ 19:33:43
URL: http://angeliqe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0