Varför sket jag inte bara i att komma?

Typiskt att jag har den bästa lektionen på hela veckan på måndag morgon. Typiskt att det hade snöat så mycket i helgen. Typiskt typiskt typiskt! Jag visste att det skulle vara kaos. Mamma satte minsann på radion i mitt rum när hon tyckte att det var dags att gå upp. På radion pratade de om kaoset hela tiden. Jag åkte till skolan en halvtimme tidigare än vad jag behövde. Jag trodde att det skulle räcka. Där hade jag fel. Det tog två  timmar för mig att ta till skolan istället för en halvtimme. Att ta sig till ett större centrum var inga problem. Där var det jättemycket folk som bara väntade utan att veta något. Det kom jättemånga bussar, men alla gick åt fel håll (alltså hem igen). Till slut, när jag väntade ute i 20 minusgrader i en timme så kom det en ensam liten ersättningsbuss. Folk var helt vilda och tog till våld! Jag hade tur som kom med.

Det var kaos på bussen. Chauffisen kunde inte vägen, alla hängde på varandra, folk jiddrade om vilka stationer folk skulle av på. Det var skitkul! HAHA! Jag bara log hela tiden (förutom när jag jag fick en armbåge i ögat...) När jag till slut kom fram gick jag och klagade hos min fina sånglärare. Hon berättade att "allt kommer att bli bra" typ. Jag kom iallafall i tid till min nästa lektion som var historia. Jag satt själv i en kvart tills nästa person dök upp. Vi fick gå ned till datasalen för att arbeta med artikeln som ska vara klar i veckan. Jag har inte börjat och här sitter jag nu. Hela dagen kommer att vara ovärd. Vi lyckades bli sju stycken på lektionen. förhoppningsvis blir vi fler efter lunch.

Kommentarer
Postat av: Nobody

Aj, stackars människa som fick vänta i kylan för att sedan få en armbåge i ögat.



Men men, var glad över att du kom till skolan i alla fall. D:

2010-02-22 @ 14:10:33
URL: http://sazanami.blogg.se/
Postat av: pizza

hahah jag sket i att komma i överhuvudtaget för jag pallade inte med vädret å alla mina fuckade bussar

2010-02-23 @ 09:18:13
URL: http://xpizzastarfighterx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0