Något utav det värsta jag sett någonsin

Jag var inne på BR leksaker lite random sådär för någon vecka sedan ungefär. Vad hittade jag? Jo, detta sällskapsspel.




Vad är det för skit? Kampen mellan kvinna och man ROND 3! Finns det alltså två tidigare spel som sålt? Hur kan detta sälja? Snacka om att bygga på gränsen mellan kvinnor och män. Jag trodde att vi kämpade mot ett samhälle som skulle tänja på gränserna. Gärna sudda ut dem (fast det är möjligtvis omöjligt). "Kvinnorna får frågor om sådant som män oftast kan och männen får frågor om sådant som de flesta kvinnor känner till" står det på baksidan. Det är bara massa förväntningar som byggs upp. Kvinnor förväntas kunna de frågor männen får och män ska inte kunna det som kvinnor vet. Varsågod och lär er vad ni ska kunna... ungefär.

"En extra krydda i spelet är chanskorten som får kampen att hårdna ytterligare. Med dessa kan mannen vinna poäng för att han äntligen kan medge att han haft fel i ett gräl! Eller så tvingas kvinnan backa flera steg för att hon råkade parkera hans cabriolet under ett fågelbo". Men LÄGG AV! Det måste väl ändå vara någon slags ironi. Även om det är det så finns förväntningarna kvar. Uppdelningen blir skarpare, ironi eller inte.

Se hur de har delat upp de båda könen på framsidan. Männen har en fotboll och en borr. Kvinnosidan har muffins och diamanter. Titta hur olika bilarna ser ut och den klassiska uppdelningen med rosa och blått. Vilka har då gjort detta skitspel? Jo... Användbart Litet Företag som har gjort som SUPERROLIGA spelen Med Andra Ord och Med Vilda Gester. Där sjönk ni i mina ögon. Hur kommer de undan med det här spelet? Varför har ingen gjort uppror om detta?

"Vem är egentligen bäst - kvinnan eller mannen?"
.....................................
Varför slår ni mig inte bara?

Volvo gjorde samma sak
Trackback
RSS 2.0